Parhaat urheiluvarusteet naisille

Urheilu on tärkeää ihmisen henkisen sekä fyysisen terveyden kannalta. Suositusten mukaisesti ihmisen tulisi urheilla melkeinpä päivittäin noin 30 minuuttia. Urheilua ajatellen voi miettiä myös, mitä pukee päällensä, sillä urheillessa vaatetus on yllättävän isossa roolissa. Sitä ei tule välttämättä ajateltua aluksi, mutta esimerkiksi kovin moni ei lähtisi varmastikaan treenaamaan farkut jalassa, tai juoksulenkille sandaalit jaloissa. Siksi onkin tärkeää miettiä ihan ensimmäisenä urheilua aloitellessa mitä pukee päällensä.

Mitä kaikkea urheiluvaatteita on olemassa?

Urheiluvaatteita löytyy monenlaisia, ja tietenkin tärkeintä on hommata urheiluvaatteet sellaiseen urheiluun, mitä harrastaa. Jos harrastaa esimerkiksi kuntosalilla treenaamista, niin voi miettiä, että olisiko järkevää hommata vaikkapa tekninen treenipaita, joka on kevyttä materiaalia, ja hengittää hyvin. Jos harrastaa juoksua, niin voi keskittyä enemmän kenkien laatuun.

Kuntosali

Kuntosalilla treenaaminen on usein melko raskasta puuhaa, ja huonot treenivaatteet saattavat vahingoittaa motivaatiota treenata. Siksi onkin tärkeää, että vaatetustaan ei tarvitse miettiä treenatessa, kun tietää jo valmiiksi, että näyttää hyvältä ja vaatetus istuu hyvin päälle.

Monet käyttävät kuntosalilla treenatessa niin sanottuja joogahousuja, ja sille on hyvä syy. Ne ovat todella joustavat, ne ovat kevyttä materiaalia, hengittävät hyvin, ja ne myös näyttävät hyvältä. Treenipaitana voi käyttää esimerkiksi urheiluliivejä, tai teknistä treenipaitaa tai toppia. Myös hyvät treenikengät on syytä olla, jos tekee esimerkiksi kyykkyjä.

Juokseminen

Kuten yllä mainittiin, niin juoksemisessa voi keskittyä enemmän kenkiin. Kengät tulee olla juuri itselle sopivat, ja niiden kanssa ei kannata tinkiä, sillä huonot kengät juostessa voivat aiheuttaa todella ikäviä seurauksia jaloille. Huonot kengät aiheuttavat juostessa kovettumia, hiertymiä, rakkoja, ja kaikkea muuta “mukavaa”. Siksi on tärkeää että kengät istuvat täydellisesti.

Juoksemisessa on tottakai myös muukin vaatetus tärkeässä roolissa. Juostessakin päälle sopii useimmat vaatteet mitä käytetään myös kuntosalille, kuten joogahousut, urheiluliivit sekä muut treenaamiseen tarkoitetut varusteet. Monet verkkokaupat, kuten aimn.fi tarjoaa asiakkailleen laadukkaita varusteita niin juoksemiseen, kuin kuntosalillekin. Juoksemisvaatteita hankkiessa voi ottaa huomioon juoksupaidat, sillä ne ovat monesti yllättävän lämpimiä, vaikka ne näyttävät ja tietenkin myös tuntuvat kevyiltä.

Vähän kylmemmässä säässä voikin lähteä juoksulenkille esimerkiksi juoksupaidassa sekä joogahousuissa, joiden alle voi laittaa vaikkapa sukkahousut vähän lämmittämään. Kannattaa kuitenkin myös muistaa, että juostessa saattaa tulla melkoinen hiki, joten ei kannata kuitenkaan pukea päälleen myöskään liikaa vaatetusta, koska se saattaa raskauttaa juoksemista yllättävän paljon.

Treenivaatteet raskaana oleville

Myös raskaana oleville on olemassa treenivaatteita, jotka ovat sitten tietenkin vielä vähän joustavempia, mutta nekin näyttävät hyvältä, joten jos olet raskaana, niin ei kannata luovuttaa vaikkapa kuntosaliharrastustaan kokonaan pelkästään sen takia, että vaatteita treenaamiseen ei löytyisi, koska nykyaikana niitä todellakin löytyy. Ja raskaana treenaamisesta ei kannata stressata, sillä se on ihan luonnollista, ja jokaisen ihmisen on tärkeää liikkua terveyden kannalta. Tottakai kuntosalilla voi ottaa vähän rennommin kuin aikaisemmin, sillä raskaana tuskin pystyy kyykkäämään sitä 100 kiloa mitä on aiemmin mahdollisesti kyykännyt.

Joka tapauksessa, yhteenvetona treenivaatteet ovat suuri osa treenaamista, ja ne kannattaa itselleen hommata. Ne vaikuttavat omaan motivaatioon, koska kukapa ei haluaisi, että treenatessa tuntuu hyvältä, sekä näyttää hyvältä.